Wrócił do łask konkurs pięknego pisania. Zamieściliśmy go w planie pracy szkoły. Dlaczego? Uczniowie piszą coraz mniej i coraz brzydziej. Lubią kulturę obrazkową, animacje, zaś męczą się, gdy muszą coś przepisać czy napisać samodzielnie. A cóż dopiero napisać estetycznie?  Jednak można! Przekonała się o tym klasa IVa, która 01 lutego 2022r. w ramach lekcji języka polskiego uczestniczyła w Klasowym Konkursie Pięknego Pisania.     Zdaniem uczniówZapytani kilka dni wstecz czwartoklasiści o to, czy lubią pisać, w przewadze odpowiedzieli przecząco. Rozmowa kierowana z uczniami wskazała na prawidłowość, że rozumieją przyczyny, dla których  mało kto z nich pisze estetycznie. Przyczyna nie tkwi  w dysgrafii. Kredę i długopis zastąpiły multimedia, to naturalne. Uczniowie wolą oglądać, klikać i pytać. Piszą, gdy muszą i niekoniecznie przywiązują uwagę do estetyki zapisu.Zdaniem nauczycielaUczniowie mają w sobie pokłady umiejętności kaligraficznego zapisu. Wymagają jedynie mobilizacji i motywacji. Jedną z nich było ogłoszenie Klasowego Konkursu Pięknego Pisania. Nagrodą dla zwycięzców były bardzo dobre i celujące oceny, pisemne pochwały i wyróżnienie na forum klasy i szkoły.    

WynikiKonkurs odbył się 01 lutego 2022r. w pracowni nr 28   Komisja została demokratycznie powołana  w głosowaniu jawnym. Skład Komisji Konkursowej:1. Antoni Dziaduk2. Martyna Hawryluk3. Igor Psuja

Spośród dwadzieściorga uczestniczących w Konkursie uczniów wyłoniono zwycięzców i wyróżnionych.Laureaci:I miejsce – Igor PsujaII miejsce – Magdalena RozmarynowskaIII miejsce – Martyna Hawryluk

Wyróżnienia:1. Gabriela Korzeniewska2. Marcelina Szarpak3. Mikołaj Skrok

Gratulujemy! Myślę, że konkursy pięknego pisania na dłużej zagoszczą w życiu naszej szkoły.

Opracowanie – nauczyciel języka polskiego  mgr A. Jabłońska