Wrócił do łask konkurs pięknego pisania. Zamieściliśmy go w planie pracy szkoły. Dlaczego? Uczniowie piszą coraz mniej i coraz brzydziej. Lubią kulturę obrazkową, animacje, zaś męczą się, gdy muszą coś przepisać czy napisać samodzielnie. A cóż dopiero napisać estetycznie? Jednak można! Przekonała się o tym klasa IVa, która 01 lutego 2022r. w ramach lekcji języka polskiego uczestniczyła w Klasowym Konkursie Pięknego Pisania. Zdaniem uczniówZapytani kilka dni wstecz czwartoklasiści o to, czy lubią pisać, w przewadze odpowiedzieli przecząco. Rozmowa kierowana z uczniami wskazała na prawidłowość, że rozumieją przyczyny, dla których mało kto z nich pisze estetycznie. Przyczyna nie tkwi w dysgrafii. Kredę i długopis zastąpiły multimedia, to naturalne. Uczniowie wolą oglądać, klikać i pytać. Piszą, gdy muszą i niekoniecznie przywiązują uwagę do estetyki zapisu.Zdaniem nauczycielaUczniowie mają w sobie pokłady umiejętności kaligraficznego zapisu. Wymagają jedynie mobilizacji i motywacji. Jedną z nich było ogłoszenie Klasowego Konkursu Pięknego Pisania. Nagrodą dla zwycięzców były bardzo dobre i celujące oceny, pisemne pochwały i wyróżnienie na forum klasy i szkoły.
WynikiKonkurs odbył się 01 lutego 2022r. w pracowni nr 28 Komisja została demokratycznie powołana w głosowaniu jawnym. Skład Komisji Konkursowej:1. Antoni Dziaduk2. Martyna Hawryluk3. Igor Psuja
Spośród dwadzieściorga uczestniczących w Konkursie uczniów wyłoniono zwycięzców i wyróżnionych.Laureaci:I miejsce – Igor PsujaII miejsce – Magdalena RozmarynowskaIII miejsce – Martyna Hawryluk
Wyróżnienia:1. Gabriela Korzeniewska2. Marcelina Szarpak3. Mikołaj Skrok
Gratulujemy! Myślę, że konkursy pięknego pisania na dłużej zagoszczą w życiu naszej szkoły.
Opracowanie – nauczyciel języka polskiego mgr A. Jabłońska