W edukacji zdalnej najważniejsze jest poczucie bezpieczeństwa ucznia, jego relacje z nauczycielem, rrówieśnikami, ale również ważne są jego potrzeby i rozwój. Powinniśmy zadać sobie pytanie: Co w tej sytuacji jest możliwe do zrealizowania i jak najlepiej wykorzystać ten czas? Warto również zadać uczniom pytania: Czego chcieliby się nauczyć lub dowiedzieć?, Czy czują potrzebę kontaktu z nauczycielem lub grupą rówieśniczą? Warto zachęcić uczniów, aby rozwijali swoje zainteresowania i pasje, aby poszukiwali. Może zechcą po tygodniu podzielić się z kolegami lub z nauczycielem tym, czego się nauczyli przez ten okres.Głównym celem organizowania zajęć zdalnych jest ujawnianie i rozwijanie zainteresowań, uzdolnień i talentów ucznia, ale również zapewnienie mu alternatywnego spędzania czasu wolnego. Co możemy więc zaproponować jako nauczyciele świetlicy? Przede wszystkim: • zabawy konstrukcyjne (np. pocięte słomki, kulki z plasteliny i ich łączenie w bryły lub wymyślone konstrukcje) – wykonanie zdjęć oraz wysłanie na email nauczyciela: kapermagda@wp.pl ,• mierzenie, ważenie, czytanie przepisów kulinarnych,• dzień z zegarkiem w ręku (planowanie dnia pracy),• tworzenie gry, a potem rozegranie jej z członkami rodziny,• pisanie pamiętnika (umiejętność budowania zdań, bogacenie słownictwa);• wykorzystanie różnych pomysłów na prace plastyczne, np. jesienny jeż – wykonanie zdjęć oraz wysłanie na email nauczyciela: kapermagda@wp.pl,• udział w konkursach,• ćwiczenia dykcji (wierszyki łamiące języki) – nagrywanie ich.Propozycje stron, które proponujemy dzieciom:
https://miastodzieci.pl/zagadki/lamiglowki-logiczne
https://mojedziecikreatywnie.pl/
Opracowanie: Magdalena Gałus