foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Witamy na stronie internetowej Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie

Szkoła Podstawowa

im. por. Zbigniewa Twardego ps. "Trzask" w Rudzie-Hucie

Kartka z kalendarza


Dzisiaj jest: 29 Kwiecień 2025    |    Imieniny: Piotr, Robert, Bogusław

Czas

Kod QR na smartfon

Zeskanuj kod i przeglądaj stronę na smartfonie

Gazetka szkolna

Polecane strony

 

 

 

biblioteka

 

 

 

 

pajacyk

 

Statystyki

Odwiedza nas 60 gości oraz 0 użytkowników.

Licznik odwiedzin


1465088
Dziś
Wszystkie
1057
1465088

Twój numer IP: 18.189.185.100
2025-04-29 10:36

„ JEST W KAŻDYM WIERNYM SERCU POLAKA”

Zainspirowani przesłaniem wiersza  A. Słonimskiego pt. „Polska” uczniowie klasy IVA przekładem intersemiotycznym odpowiedzieli na pytanie podmiotu lirycznego” (…) pytasz się synu, gdzie jest i jaka?”
Pracujemy w zespołach i prezentujemy wytwory prac
Zadaniem uczniów na lekcji języka polskiego w dniu 09 lutego 2022r. było wykonanie map myśli, na których przedstawili najważniejsze informacje o Polsce. Uczniowie dobierali się w zespoły wedle indywidualnych preferencji, były to grupy dwu i czteroosobowe. Musieli zmieścić się w wyznaczonym przez nauczyciela czasie, a zatem uczyli się gospodarować czasem. Po zakończeniu prac liderzy  wraz z pozostałymi członkami grup dokonywali prezentacji  na forum klasy. Wystąpienia publiczne okazały się dla dzieci niesamowitą przygodą, podczas której zwiększały swoje kompetencje w zakresie pokonywania tremy i reklamowania wypracowanego produktu.  Zgodnie z zasadą oceniania kształtującego uczniowie rozwijali umiejętność samooceny.
Integracja dyscyplin
Prezentacja wytworów prac  uczniów udowodniła, że integracja literatury i sztuki przynosi pozytywne efekty. Operacja przekodowania jednego kodu na drugi, to jest tekstu poetyckiego na obraz, okazała się zajmującą czynnością dla wykonawców, a efekty działań wartościowe i budzące zainteresowanie u odbiorców.  Przekład interesemiotyczny  łączy się z multisensoryczną percepcją komunikatu, ułatwiającą jego recepcję, tj. z odbiorem przekazu kilkoma bądź wszystkimi zmysłami. Lepiej zapamiętujemy dany obiekt, jeśli poznajemy go wielokanałowo, np., gdy go widzimy, dotykamy, a nawet czujemy jego zapach. Dzieci, w  różnorodnej plastycznie formie, przybliżyły wyobrażoną słowami wiersza A. Słonimskiego Polskę. Wzbogaciły interpretację własnym pomysłem,  korzystając z arkuszy papieru, kredek, flamastrów, wycinków gazet, fragmentów zasuszonych roślin, kolorowych zdjęć zwierząt, ludzi, miejsc czy tradycji polskich; zapisywały cytaty ważnych polskich haseł, rysowały symbole narodowe  Podczas pracy dzieci korzystały z narzędzi TIK. Działania uczniów  utrwaliłam na zdjęciach.

Opracowanie - Anna Jabłońska

Copyright © 2025 Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie