PIERWSZAKI PAMIĘTAJĄ O DOKARMIANIU PTAKÓW
Uczniowie klasy 1 b pamiętają, że w zimie ptaki nie mogą znaleźć pokarmu i trzeba je dokarmiać. Dzieci na zajęciach wykonały karmniki, nasypały ziarno i zawiesiły karmniki wokół szkoły oraz ustawiły na parapecie okien. Teraz czekamy na wizytę skrzydlatych przyjaciół. Życzymy im smacznego!
Opracowała – Jolanta Czerniakiewicz
BAL KARNAWAŁOWY W KLASIE 1B
Uczniowie klasy 1 b wesoło pożegnali karnawał klasowym balem przebierańców. Wszystkie dzieci przygotowały ciekawe przebrania. Odbył się konkurs na najfajniejszy strój oraz tańce z balonami. Dzieci otrzymały dyplomy i drobne upominki. Rodzice przygotowali smaczny poczęstunek.
Opracowała – Jolanta Czerniakiewicz
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO
Język ojczysty zapewnia wszystkim nam umiejętność czytania, pisania i liczenia, a także możliwość zdobywania wiedzy i umiejętności niezbędnych do rozwoju, określonego stylu życia oraz kultury pokoju i obywatelstwa. W tym roku Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego przypada 21 lutego i klasa 7 b, postanowiła podkreślić jego wagę trzema prezentacjami przygotowanymi w ramach pracy metodą projektu. Mają one przybliżyć informacje o języku polskim, dotyczące różnych jego obszarów. Pierwsza z trzech prezentacji. Dotyczy ciekawostek o języku polskim i została przygotowana przez: Dawida Hawryluka, Nikolę Guzewską, Weronikę Skuć,Martyna Fas, Mikołaja Maliszewskiego, Igora Wnętrzaka. Druga prezentacja przygotowana przez następujących uczniów: Alicja Borysiuk, Alicja Gąsiorowska, Roksana Baj, Aleksandra Werema, Sandra Szakuła, Kornelia Złotko, Martyna Wysokińska, Przemysław Kulbicki, to łamańce językowe.Każdy może spróbować swoich możliwości.Trzecia prezentacja informuje o tym, jakie zjawiska miały wpływ na kształtowanie się naszego ojczystego języka. Przygotowali te wiadomości: Joanna Sawicz, Bartosz Doliński, KrystianWalczuk, Maciej Zelent, Oliwier Branicki, Maksymilian Szwalikowski, Michał Woźniak, Sebastian Mazurek, Łukasz Grzeluk.
KULIG
Zima ma swoje uroki. Pokryte śniegiem pola i lasy zachęcają do odpoczynku i zabawy. 19 lutego 2021 r rodzice z klasy III a zorganizowali dla swych pociech piękny, długo wyczekiwany kulig. Do dużych sań, w których zasiedli woźnica i jego pomocnik doczepiono wiele sanek, które tworzyły orszak. Wyruszyliśmy z sanną, po ośnieżonej, nierównej i wyboistej drodze w Jazikowie. Niekiedy na ostrych zakrętach z wybuchami śmiechu i radości spadaliśmy z sanek. Czasem, gdy pan przyspieszał głośno piszczeliśmy i krzyczeliśmy. Kiedy wjechaliśmy do pokrytego białym puchem lasu, na jednym z zakrętów, sanki zawirowały i zaczęliśmy spadać w wielkie zaspy. Nikt jednak tym się nie przejmował, bo chyba nam właśnie o to chodziło. Przejażdżkę urozmaiciło ognisko z pieczoną kiełbaską, ciastkami i ciepłą herbatą. Jednak wszystko co dobre zawsze się kończy. My też po udanej zabawie wróciliśmy z rodzicami do rodzinnych domów. Długo będziemy pamiętać tę zimową wyprawę. Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w organizację za dostarczenie nam tylu niezapomnianych przeżyć.
Wychowawca i uczniowie klasy III a
W ZDROWYM CIELE – ZDROWY DUCH
W ramach realizacji zadań z programu profilaktyczno – wychowawczego uczniowie klasy 3 b prezentowali aktywne formy spędzania wolnego czasu. Wśród propozycji była jazda na łyżwach, zjazdy na sankach, budowle ze śniegu czy bitwa na śnieżki. Chłopcy „rzucili wyzwanie” na najładniejszego klasowego bałwana. Do konkursu przystąpiły całe rodziny. Uczniowie wspólnie z rodzicami i rodzeństwem lepili niezwykłe śniegowe figury. Efektem wspólnej zabawy były nie tylko konkursowe bałwany ale mile spędzone chwile oraz zaspokojenie potrzeby ruchu na świeżym powietrzu. Dlatego wszyscy są wygrani!
Jadwiga Wolan
WALENTYNKOWE PRACE PLASTYCZNE
od serca dla serca
Z okazji Walentynek uczniowie życzą szczęścia, zdrowia i wiele radości oraz szczęśliwej długiej miłości. Wraz z życzeniami dla każdego kartki walentynkowe wykonane przez uczniów na lekcjach plastyki pod kierunkiem Ewy Tworek.
KARNAWAŁ POŻEGNALIŚMY PĄCZKAMI
Pierwsze pączki zaczęto wypiekać w stolicy Austrii, skąd bardzo szybko przywędrowały do naszego kraju i stały się - głównie w okresie karnawału - ulubionym podwieczorkowym poczęstunkiem. Przygotowanie pączków jest nieco pracochłonne, ale najsmaczniejsze są te usmażone w domu. Rodziców z klasy III a nie trzeba było namawiać do celebrowania tej tradycji. W tłusty czwartek, 11 lutego w naszej szkole zapachniało wanilią, konfiturami z róży i domowymi powidłami. W niezwykłych torebeczkach z wesołymi wierszykami i kolorowymi serwetami ukryto dla dzieci pyszne słodkości, które cieszyły ich serca, oczy i podniebienia. To był wspaniały dzień!
Bożena Nowosad
MAPY MYŚLI "mind mapping"
Mapy myśli, inaczej mapowanie myśli, to efektywna technika notowania. Opracowało ją dwóch brytyjskich naukowców, Tony i Barry Buzan. Mapy myśli ułatwiają przyswajanie nowych wiadomości i pozwalają lepiej uporządkować zdobytą wiedzę. Ta technika przydaje się także przy pisaniu różnego rodzaju wypracowań i esejów oraz planowaniu.
Notując w technice mapowania myśli:
• aktywizujemy obie półkule mózgu
• na jednej kartce możemy zapisać informacje, które w notatce linearnej zajęłyby kilka stron
• notujemy i zapamiętujemy nawet 10 razy szybciej!
• wychodzimy poza utarte schematy myślenia i rozwijamy nasze twórcze zdolności
Notatka sporządzona na podstawie artykułu http://www.naharvard.pl/mapy-mysli.html
Jak tworzyć mapy myśli, dowiedzieli się uczniowie z klas 7 na lekcji plastyki. Tak wygląda ich uporządkowana wiedza z różnych dziedzin. Ciekawe ile zapamiętali?
przygotowała Ewa Tworek
KARYKATURA PORTRETOWA
Według „Słownika wyrazów obcych” Władysława Kopalińskiego karykatura jest to „humorystyczne, ośmieszające uwydatnienie, wyolbrzymienie charakterystycznych cech osoby, przedmiotu albo wydarzeń…”. Z hasła wydanej w latach 70-tych encyklopedii PWN termin „karykatura” przedstawia „człowieka w sposób śmieszny”, zabawny. Karykatura jest dziedziną sztuki o zasięgu masowym, zrozumiałą dla szerokiego odbiorcy. O karykaturze rozmawiali uczniowie z klasy 5 na lekcji plastyki. Oto ich próby rysunku…
przygotowała Ewa Tworek
WIZYTA KLASY I A W SZKOLNEJ IZBIE PAMIĘCI
W dniu 5 lutego 2021 r. klasa I a odwiedziła Szkolną Izbę Pamięci, gdzie uczniowie mieli możliwość zobaczyć i dotknąć stalówkę z obsadką, stare ławki. Zainteresowanie uczniów wzbudziły dawne stroje uczniowskie, dziennik lekcyjny, tablica. Podczas tej wizyty dzieci miały możliwość dotknąć historii poprzez eksponaty.
Joanna Prokop