„Słyszałem i zapomniałem
Widziałem i zapamiętałem
Zrobiłem i zrozumiałem”
Konfucjusz
LEKCJA W TERENIE
Chętni uczniowie na podsumowanie zdobytych wiadomości w klasie 5 wykonali zdjęcia roślin z najbliższego otoczenia. Celem było wykorzystanie i zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce oraz utrwalenie wiadomości dotyczących budowy różnych gatunków roślin.
Julia Bukszyńska klasa 5b
fuksja, lwia puszcza, borówka, orzech, napastnika, pelargonia to rośliny okrytonasienne; świerk, tuja to rośliny nagonasienne.
Marek Rozmarynowski klasa 5b
świerk i sosna- drzewa nagonasienne
róża, wrzos, porzeczka, mięta-rośliny okrytonasienne
UPRAWA ROŚLIN
Kiedy zmagaliśmy się z rozprzestrzeniającą się epidemią zachorowań spowodowanych koronawirusem, dzieci nie mogły chodzić do szkoły. Mimo to potrafiły znaleźć dla siebie pożyteczne zajęcia. Praca we własnym ogródku poza sumiennością uczy cierpliwości, obcowania z przyrodą i doceniania otaczającego świata. Pozwala nie myśleć o brzydkim wirusie. Takie zajęcie uczy też tego, jak zmierzyć się z trudnościami, jak rozwiązywać problemy. Dzieci, które sporo czasu spędzają w ogrodzie zyskują również świadomość pogody i pór roku. Nie można zapominać o tym, że praca z roślinami uczy szacunku do życia, a także troski o żywe istoty. Najważniejsze jest natomiast to, że na własne oczy dzieci mogą zobaczyć, skąd się biorą poszczególne warzywa i owoce, jak wygląda ich wzrost i co trzeba zrobić, aby ogródek pięknie się prezentował. Praca, jak i zabawa w ogrodzie dają dzieciom szansę na ruch oraz na to, by nie spędzać czasu przy komputerze. Przy okazji korzystania ze świeżego powietrza dziecko wchłaniać będzie też cenną witaminę D. Samodzielna uprawa różnych roślin to doskonała okazja nie tylko do nauki, ale również do zabawy. Dlatego zachęcam wszystkich do korzystania z takiej formy aktywności z dziećmi, także podczas wakacji.
Bożena Nowosad
KONKURS PLASTYCZNY
ANNA KOZŁOWSKA - uczennica z klasy 7 otrzymała tytuł LAUREATA w konkursie plastycznym - JESTEM BEZPIECZNYM UCZESTNIKIEM RUCHU DROGOWEGO. Konkurs zorganizował Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie. Poniżej zdjęcie pracy, którą wykonała Ania. Gratulujemy! Życzymy dalszych sukcesów w nowym roku szkolnym!!!
Przygotowała Ewa Tworek
,,PROGRAM DLA SZKÓŁ” – realizacja zadań edukacyjnych w drugim semestrze.
W roku szkolnym 2019/20 nasza szkoła uczestniczyła w ,,Programie dla szkół”. W II semestrze było objętych 165 uczniów z klas I-V. Celem tego programu jest trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci oraz zwiększenie udziału owoców i warzyw jak również mleka i przetworów mlecznych w ich codziennej diecie. W ramach programu uczniowie w II semestrze nie otrzymywali owoców, warzyw i produktów mlecznych, spowodowane to było wybuchem pandemii koronowirusa i chorobą COVID-19. W tym okresie od 25 marca było prowadzone zdalne nauczanie. Mimo utrudnionych warunków wychowawcy realizowali z uczniami zaplanowane zadania edukacyjne na drugi semestr. Były to przede wszystkim zadania praktyczne, polegające na wykorzystaniu różnych owoców i warzyw do przygotowania pysznego i zdrowego jedzenia. W klasie II b i IV zostały przeprowadzone pogadanki na temat zdrowego żywienia - ,,Zdrowo się odżywiam”, ,,Przekąska niech będzie zdrowa”. Uczniowie z klasy czwartej sporządzili notatkę, wykorzystując do jej wykonania wycinki z gazet. Natomiast dzieci z klasy drugiej wykonały kolorowe kanapki. Kl. II a założyła ogródki na parapecie: hodowlę fasoli, rzodkiewki i sałaty. Dzieci dowiedziały się, czego rośliny potrzebują do życie, jak należy je pielęgnować aby wyrosły z nich piękne i zdrowe warzywa. Kl. IV poznała ,,Dobre i złe nawyki żywieniowe”. Uczniowie układali hasła promujące zdrowe nawyki żywieniowe, chętne osoby wykonały plakaty. Uczniowie z kl. II b zrobili przekąski w kształcie zwierząt z owoców i warzyw, kl. III b przygotowała zdrowe kanapki na drugie śniadanie. Natomiast uczniowie z kl. III a wykonali smaczny i zdrowy koktajl truskawkowy. Kl. V b zrobiła sałatki owocowe i warzywne pod hasłem: ,,Samo zdrowie”, a V a obejrzała prezentację ,,Zdrowo jedz!” i pogłębiła swoją wiedzę na temat zasad racjonalnego i zdrowego odżywiania się. Kl. I przygotowała dla swoich mam z okazji ich święta pyszne naleśniki z bitą śmietana i świeżymi owocami. Dzięki tym zajęciom uczniowie znają wartości odżywcze podstawowych produktów, wiedzą, że każdego dnia należy spożywać owoce i warzywa oraz produkty mleczne aby być zdrowym. Rozumieją, że oprócz właściwego odżywiania potrzebny jest ruch i aktywny wypoczynek, promują zdrowy tryb życia. Dzieci z kl. II b promowały zdrowe odżywianie i jedzenie warzyw i owoców, poprzez zabawę - Quiz ,,Zdrowo się odżywiam”. Dzięki tej grze utrwaliły sobie wiadomości na temat zasad zdrowego i racjonalnego odżywiania się.
Małgorzata Rękas
WALCE I JEŻYKI
W drugim semestrze roku szkolnego 2019/20 uczniowie, którzy uczestniczyli w zajęciach świetlicowych wykonali z niepotrzebnych książek walce, półwalce i jeże. Jednak z powodu epidemii koronawirusa nie wszystkie prace zostały skończone. Z pewnością w czasie wakacji będzie ku temu okazja i każdy postawi na biurku swoją pracę.
Opracowała: Bożena Zielińska
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
W dniach 16, 17, i 18 czerwca 2020 r. odbyły się egzaminy ósmoklasisty. W związku z pandemią koronawirusa uczniowie w reżimie sanitarnym zmierzyli się z testami z j. polskiego, z matematyki i j. angielskiego. Egzamin ósmoklasisty to pierwszy ważny test wiedzy w życiu uczniów, od wyników którego zależeć będą ich dalsze losy. Wyniki egzaminu ósmoklasisty mają wpływ na rekrutację do szkół ponadpodstawowych, dlatego każdemu uczniowi życzymy, by były one jak najlepsze.
Agnieszka Lewak
,,JESTEM BEZPIECZNYM UCZESTNIKIEM RUCHU DROGOWEGO”- konkurs plastyczny.
,,Jestem bezpiecznym uczestnikiem ruchu drogowego” pod takim hasłem Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie ogłosił konkurs plastyczny dla dzieci i młodzieży do lat 15. Celem konkursu jest promocja bezpieczeństwa i dobrych praktyk drogowych. Karol Bukszyński i Kuba Hawryluk z klasy ,,0”b wzięli udział w konkursie. Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników nastąpi 20 czerwca 2020r.
Małgorzata Rękas
ZWIERZĘTA AUSTRALII
Malarstwo kropkowe, zwane również sztuką pustyni, to rodzaj malarstwa uprawianego przez rodowitych mieszkańców Australii - Aborygenów. Tą technika posłużyli się też uczniowie klasy II a wykonując te prace. Zapraszamy do oglądania.
W-F W DOMU
Uczniowie kl IIa i kl IIIb nadal ćwiczą w domu. Ćwiczenia wykonują systematycznie i dokładnie o czym świadczą poniższe zdjęcia. Na dworze zrobiło się ciepło, więc gro ćwiczeń wykonują na świeżym powietrzu: biegi i skoki, zabawy z piłką, skakanką, z elementami rzutów i czworakowania, z rodzeństwem lub rodzicami. Dbają także o kręgosłup, wykonują ćwiczenia o charakterze korekcyjnym. Ćwicząc przy muzyce rozwijają poczucie rytmu, doskonalą układ taneczny.
Opracowała Kazimiera Powałka