CHRYSTUS ZMARTWYCHWSTAŁ I ZWYCIĘŻYŁ ZŁO!
Lekcje plastyki przed Wielkanocą są szczególne i zabawne. W 2020 roku przed świętami uczniowie z klas 4,5 zajęli się przygotowaniem dekoracji w domu. Powstały stroiki, pisanki na okno, kurki z wytłaczanek… Tyle pomysłów ile głów! Wraz z nimi życzenia: „Gdy nadejdą święta niech nadzieja i radość zastukają do Państwa drzwi, a Wielkanoc przyniesie pomyślność, szczęście i piękny uśmiech każdego dnia.”
Opracowała Ewa Tworek
NOTATKI GRAFICZNE
Komunikacja to – zgodnie ze Słownikiem języka polskiego: „porozumiewanie się, przekazywanie myśli, udzielanie wiadomości; komunikacja listowna, telefoniczna, telegraficzna, język jako narzędzie komunikacji między ludźmi”. W dzisiejszych czasach wraz z rozwojem technologii, wzrasta znaczenie komunikacji wizualnej. Uczniowie z klasy 7 w czasie lekcji zdalnej tworzyli wypowiedź wizualną w wybranej technice plastycznej - notatki graficzne - wizualne, mapy myśli tzw. Mind Mapping.
Opracowała Ewa Tworek
WIERSZ
Wychowawczyni klasy III a p. Joanna Prokop zatroskana o samopoczucie uczniów poprosiła ich o przesłanie informacji w dowolnej w formie np. list, notatka, wiersz na temat zdalnego nauczania i samopoczucia uczniów w tym trudnym dla wszystkich czasie. Poniżej prezentujemy wiersz ucznia tejże klasy Seweryna Pawłowskiego.
Wierszyk o zdalnym nauczaniu
Dziś Panowie oraz Panie
robią zdalne nauczanie
czasu mnóstwo mamy na nie
i nie w głowie nam ściąganie.
Pani Asia nas wciąż chwali
byśmy się nie poddawali
Pani Ewa pomysł ma
na porcję ruchu każdego dnia
Pani Agnieszka uczy nas o Ewangelii
po to byśmy ją rozumieli
Pani Monika robi lekcje w sieci
dla mnie i dla wszystkich dzieci.
Co dzień czegoś się uczymy
razem w domach też ćwiczymy
choć się wcale nie nudzimy
to za szkołą już tęsknimy.
Trzymajmy się zdrowo!
Opracowała: Joanna Prokop
MODELE KOMÓREK 3D DIY
Matthias Jacob Schleiden w 1838 roku ustalił, że rośliny są zbudowane z komórek. W 1839 roku Theodor Schwann rozszerzył teorię komórkową na zwierzęta. Rudolf Virchow, w 1860 roku, podsumował sentencją „omnis cellula e cellula” (łac. każda komórka powstaje z komórki). Pojęcia komórki po raz pierwszy użył Robert Hooke w 1665 roku. Każdy żywy organizm jest zbudowany z komórek. Mimo to pojęcie komórki jest dosyć abstrakcyjne. O jej budowie możemy uczyć się z różnych schematów i zdjęć mikroskopowych. Nie zawsze to jednak wystarcza. Komórka jest obiektem trójwymiarowym, nie jest płaska. Aby ułatwić sobie o niej naukę, zrozumieć i zapamiętać jej budowę, uczniowie klas V – VI w ramach pracy dodatkowej z biologii pt. ,,Komórka 3D” wykonali przepiękne modele. Były wśród nich komórki zwierzęce, roślinne, grzybowe oraz bakteryjne. Budowy komórkowej nie mają wirusy, i w związku z tym nie wykazują oznak życia poza komórkami żywicieli i nie są klasyfikowane, jako organizmy żywe. Do budowy uczniowie wykorzystali materiały stałe (plastelina, styropian, koraliki, włóczka, sznurki, rurki plastikowe, tektura, papier, plastikowe pojemniczki). W ten sposób powstały fantastyczne modele!
Opracowała: Dorota Sawicka
SADZENIE ROŚLIN
W ramach pracy domowej uczeń klasy I Mateusz Lewczuk wraz z mamą przygotował roasdę pomidorów.
Wychowawczyni Barbara Mikołajczyk
CALINECZKA
Takie Calineczki zrobiły dzieci z klasy II a. Wszystkie są piękne! Hans Christian Andersen byłby dumny.
Wychowawczyni Bożena Nowosad
#ZOSTANWDOMU
Tylko dzięki współpracy możemy osiągnąć sukces. Pani Joanna Prokop zachęciła uczniów klasy III a do promowania właściwej postawy w tym trudnym dla nas wszystkich czasie. Efekty ich pracy możecie obejrzeć w galerii. JESTEŚCIE WIELCY! DZIĘKUJEMY! Uczniowie klasy III a dają przykład i wspierają akcję #zostańwdomu.
Opracowała: Joanna Prokop
KWIATY I PALMY
Uczniowie z klas 5 na zajęciach z plastyki wykonali formę przestrzenną - w postaci kwiatka. Wyginali i skręcali drucik, aby wykonać szkielet kwiatka, a z bibuły w różnych kolorach stworzyli płatki i liście. Pojawiły się również palmy. To są efekty ich pracy.
Opracowała Ewa Tworek
PRACE KLASY I
Uczniowie klasy I nie nudzą się w domu - pracują zdalnie i sumiennie. Ćwiczą polski i matematykę, chętnie wykonują prace plastyczne i techniczne, sadzą rośliny. Wszyscy mamy nadzieję, że wrócimy do szkoły i postawimy te rośliny na parapecie w klasie.
Wychowawczyni Barbara Mikołajczyk
NAUCZANIE ZDALNE W KLASIE 2B
Od 16 marca dzieci uczą się w domach. Nauczanie zdalne z klasie llb realizowane jest w porozumieniu z rodzicami. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela korzystając z podręczników, ćwiczeń, kart pracy, płyt, materiałów dostępnych na platformach edukacyjnych wykonują różne zdania. Poznali niezwykłe przygody Calineczki, projektowali plakat reklamujący dowolne produkty, układali jadłospis z uwzględnieniem zdrowego odżywiania, powitali powracające bociany.
Wychowawczyni Jadwiga Wolan