foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Witamy na stronie internetowej Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie

Szkoła Podstawowa

im. por. Zbigniewa Twardego ps. "Trzask" w Rudzie-Hucie

Kartka z kalendarza


Dzisiaj jest: 25 Kwiecień 2025    |    Imieniny: Marek, Jarosław, Wasyl

Czas

Kod QR na smartfon

Zeskanuj kod i przeglądaj stronę na smartfonie

Gazetka szkolna

Polecane strony

 

 

 

biblioteka

 

 

 

 

pajacyk

 

Statystyki

Odwiedza nas 204 gości oraz 0 użytkowników.

Licznik odwiedzin


1461099
Dziś
Wszystkie
1402
1461099

Twój numer IP: 18.224.184.62
2025-04-25 21:19

PODSUMOWANIE WYNIKÓW NAUCZANIA KLAS 1-3

3 marca 2022 r. w Szkole Podstawowej w Rudzie – Hucie uczniowie klas 1 -3  uczestniczyli w apelu podsumowującym wyniki nauczania za semestr pierwszy. Apel   i prezentację multimedialną przygotowała i zaprezentowała przed uczniami p. B. Nowosad. W podsumowaniu uczestniczyli wszyscy uczniowie klas młodszych oraz dyrektorzy naszej szkoły: p. Adam Marszaluk i p. Dorota Sawicka. Uczniowie w obrazowy sposób zostali zapoznani z najistotniejszymi elementami oceny semestralnej, która w klasach 1-3 ma charakter opisowy.  Dużo uwagi poświęcono zachowaniu. Ponad połowa uczniów klas młodszych spełniała kryteria oceny wzorowej (40 osób). Z zachowaniem uczniów bezpośrednio wiąże się frekwencja. Jest ona czynnikiem wpływającym na wyniki nauczania oraz jakość pracy szkoły. Regularne uczestniczenie w zajęciach szkolnych, punktualność, obowiązkowość, samodyscyplina to cechy, które będą procentować w przyszłości. Niestety  w tym semestrze  z powodu pandemii frekwencja klas była raczej niska (83,34%), mimo to dwóch uczniów w tym przedziale wiekowym nie opuściło ani jednego dnia nauki szkolnej i uzyskało 100% frekwencję ( Błażej Ostrowski i Fabian Juściński). Osiągnięcia szkolne to także stopień opanowania przez uczniów wiedzy z poszczególnych edukacji, sprawności, rozwinięcie zdolności, zainteresowań, motywacji, ukształtowanie przekonań i postaw. W tym względzie wyróżniono aż 43 osoby, a więc ponad połowę wszystkich uczniów klas młodszych naszej szkoły. Bardzo ważnym punktem analizy wyników nauczania było też uczestnictwo w konkursach, a więc dodatkowa praca ucznia. Uczniowie naszej szkoły mimo pandemii COVID-19 uczestniczyli i odnosili sukcesy w wielu konkursach szkolnych i pozaszkolnych.  W tej dziedzinie zatryumfował uczeń klasy III a – Wojtek Sitarz, który zdobył  I miejsce w ogólnopolskim konkursie plastycznym „Wybieram kolej, bo dbam  o środowisko”.  Wszystkim uczniom gratulujemy i życzymy sukcesów w drugim semestrze.

Bożena Nowosad

Prezentacja multimedialna

SUKCES WOJTKA

Uczeń klasy III a Wojciech Sitarz, zdobywca I miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym, zorganizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA pn. „Wybieram kolej, bo dbam o środowisko” odebrał  z rąk Pana Dyrektora Adama Marszaluka nagrodę rzeczową oraz dyplom. Jeszcze raz gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Jesteśmy bardzo dumni z Wojtka.

Barbara Mikołajczyk

KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA

Wybory „Mistrza pięknego czytania” w klasie II a przebiegały w dwóch etapach. W pierwszym każdy uczeń przygotował sobie własny tekst do czytania. Swoje umiejętności uczniowie prezentowali na forum klasy. W konkursie brało udział 13 uczniów. Rywalizację przebiegała w przyjemnej atmosferze. Jury w składzie pani Izabela Mazurkiewicz i uczennica klasy ll a Maja Kozłowska oceniały umiejętności każdego uczestnika według wcześniej ustalonych reguł: wyrazistość czytania, płynność, bezbłędność, tempo czytania,  intonacja, natężenie głosu. Do drugiego etapu przeszli: Patryk Toporowski i Gabriela Koszuk  oraz Amelia Wróblewska i Maja Kozłowska, które nie brały udziału w eliminacjach. W drugim etapie uczestnicy konkursu mieli za zadanie przeczytać  bez przygotowania baśń „Lampa Alladyna”. Pozostali uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali czytanej baśni a potem w demokratyczny sposób w jawnym głosowaniu wyłonili zwycięzców.
Laureaci:
I miejsce – Maja Kozłowska
II miejsce – Amelia Wróblewska
III miejsce – Gabriela Koszuk, Patryk Toporowski
Gratulujemy! Zwycięzcy otrzymali pamiątkowe dyplomy i drobne upominki.

Jadwiga Wolan

BAL KARNAWAŁOWY W PRZEDSZKOLU

Bal karnawałowy dla  przedszkolaków to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni. Jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości. Tak też było w dniu 10.02.2022 w oddziale 0a,  gdzie odbył się wielki Bal Karnawałowy. Tego dnia  już od rana w przedszkolu pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za  bohaterów znanych bajek,  można było spotkać wróżki, królewny, czarownice,  motylki,  policjantów, Spider-Mana,  strażaka, kotka, dalmatyńczyka…  nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich  postaci. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno. Wystrój sali wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcał wszystkich do wesołej zabawy. Nie zabrakło również konkursów, w których wszyscy chętnie uczestniczyli i zdobywali nagrody. Na sali podczas pląsów  wszyscy bawili się wesoło, uśmiech nie znikał z twarzy mimo chwilowego zmęczenia. Bal umożliwił dzieciom, rodzicom  i wychowawcy spędzenie czasu w miłej atmosferze. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości dzieciom. Możliwe to było dzięki zaangażowaniu rodziców, którzy wykonali piękną dekorację w sali, przygotowali dzieciom słodki poczęstunek, nagrody konkursowe i świetne stroje karnawałowe. Dziękuję rodzicom za życzliwość i pomoc w zorganizowaniu imprezy klasowej.

Małgorzata Rękas

TURNIEJ CZYTELNICZY

Dnia 08.02.2022r. ucz. klasy 4b uczestniczyli w „Turnieju Czytelniczym”  zorganizowanym w Bibliotece Publicznej Gminy  Ruda- Huta. W zabawie udział wzięły dwie drużyny, które musiały wykazać się nie tylko znajomością lektur, ale refleksem i pomysłowością. Czwartoklasiści mieli za zadanie na podstawie fragmentów tekstu odgadnąć tytuły książek i ich autorów, rozwiązać kalambury, ułożyć puzzle, a nawet zaprezentować  dowolny wiersz Jana Brzechwy w formie śpiewanej. Nad przebiegiem konkurencji czuwało jury w składzie: p. Marta Kordas, p. Agnieszka Polak oraz  p. Marta Walczuk.  Uczniowie udowodnili, że można wykazać się wiedzą, przy okazji świetnie się bawiąc. Z biblioteki nikt nie wyszedł z pustą ręką, ponieważ wszyscy otrzymali nagrody… książkowe.

WALENTYNKI W KLASIE PIERWSZEJ

11 lutego 2022r. w klasie pierwszej obchodziliśmy ,,DZIEŃ ŚWIĘTEGO WALENTEGO". Tego dnia przekazaliśmy życzenia tym osobom, które darzymy sympatią i przyjaźnią. Już od rana panował u nas specyficzny nastrój. Zaobserwować można było odświętny wystrój sali, znaczną ilość czerwonych serduszek oraz inne ozdoby kojarzące się z miłością i zakochaniem. W organizację tej imprezy klasowej zaangażowali się rodzice. Pani U. Molenda przygotowała dla wszystkich uczniów słodkie upominki. Pani M. Biela opowiedziała dzieciom o tradycji obchodzenia Dnia Świętego Walentego. Wyjątkowo starannie zaplanowała liczne zabawy i konkursy, które cieszyły się dużą popularnością wśród dzieci. Najbardziej podobała się wszystkim zabawa „Złamane serce”. Ten dzień upłynął nam w atmosferze miłości i przyjaźni.

Wychowawca – B. Nowosad

ZABAWA KARNAWAŁOWA W KLASIE 2B

„WYBIERAM KOLEJ, BO DBAM O ŚRODOWISKO”

Brawo! Brawo! Brawo! Uczeń klasy III a Wojciech Sitarz, zajął I miejsce w kategorii klas I-III, w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym, zorganizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA.  „Wybieram kolej, bo dbam o środowisko”. Nagrodę Wojtek otrzyma w terminie późniejszym, a na razie ogromnie się cieszymy, gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Barbara Mikołajczyk

Zwycięska praca tak się prezentuje!

„ JEST W KAŻDYM WIERNYM SERCU POLAKA”

Zainspirowani przesłaniem wiersza  A. Słonimskiego pt. „Polska” uczniowie klasy IVA przekładem intersemiotycznym odpowiedzieli na pytanie podmiotu lirycznego” (…) pytasz się synu, gdzie jest i jaka?”
Pracujemy w zespołach i prezentujemy wytwory prac
Zadaniem uczniów na lekcji języka polskiego w dniu 09 lutego 2022r. było wykonanie map myśli, na których przedstawili najważniejsze informacje o Polsce. Uczniowie dobierali się w zespoły wedle indywidualnych preferencji, były to grupy dwu i czteroosobowe. Musieli zmieścić się w wyznaczonym przez nauczyciela czasie, a zatem uczyli się gospodarować czasem. Po zakończeniu prac liderzy  wraz z pozostałymi członkami grup dokonywali prezentacji  na forum klasy. Wystąpienia publiczne okazały się dla dzieci niesamowitą przygodą, podczas której zwiększały swoje kompetencje w zakresie pokonywania tremy i reklamowania wypracowanego produktu.  Zgodnie z zasadą oceniania kształtującego uczniowie rozwijali umiejętność samooceny.
Integracja dyscyplin
Prezentacja wytworów prac  uczniów udowodniła, że integracja literatury i sztuki przynosi pozytywne efekty. Operacja przekodowania jednego kodu na drugi, to jest tekstu poetyckiego na obraz, okazała się zajmującą czynnością dla wykonawców, a efekty działań wartościowe i budzące zainteresowanie u odbiorców.  Przekład interesemiotyczny  łączy się z multisensoryczną percepcją komunikatu, ułatwiającą jego recepcję, tj. z odbiorem przekazu kilkoma bądź wszystkimi zmysłami. Lepiej zapamiętujemy dany obiekt, jeśli poznajemy go wielokanałowo, np., gdy go widzimy, dotykamy, a nawet czujemy jego zapach. Dzieci, w  różnorodnej plastycznie formie, przybliżyły wyobrażoną słowami wiersza A. Słonimskiego Polskę. Wzbogaciły interpretację własnym pomysłem,  korzystając z arkuszy papieru, kredek, flamastrów, wycinków gazet, fragmentów zasuszonych roślin, kolorowych zdjęć zwierząt, ludzi, miejsc czy tradycji polskich; zapisywały cytaty ważnych polskich haseł, rysowały symbole narodowe  Podczas pracy dzieci korzystały z narzędzi TIK. Działania uczniów  utrwaliłam na zdjęciach.

Opracowanie - Anna Jabłońska

KAMISHIBAI – SKRZYNKA PEŁNA BAŚNI

Kamishibai to teatrzyk obrazkowy ukryty w "drewnianej skrzynce". Z zewnątrz jest niepozorna. Zamknięta przypomina trochę walizkę. Lecz wkrótce po otworzeniu jej tajemniczych drzwiczek przed widzami ukazują się przepiękne obrazy. Kamishibai służy do prezentowania widzom ilustracji, które tworzą fabułę. Zbiór obrazków (umożliwiających przedstawienie całej opowieści), ułożonych jeden po drugim, umieszczany jest w butai - drewnianej skrzynce. Teatr ilustracji ma w sobie magię! Wszyscy jesteśmy już chyba trochę znudzeni galopującą technologią, szukamy ucieczki od niej, odłączamy kable, wracamy do natury. Nikogo nie dziwią obrazy zmieniające się w szalonym tempie na ekranach komputera, telewizora, efekty specjalne w filmach. Nasze widowisko jest wyjątkowe, wyróżnia się tym, że to uczniowie samodzielnie tworzą ilustracje i snują opowieści. Kamishibai - to nowatorskie metody nauczania zachęcające do kreatywności, to podnoszenie skuteczności kształcenia poprzez twórcze działania.

Jadwiga Wolan

Copyright © 2025 Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie